tetontour.reismee.nl

Excursies, verdwenen kussensloop, geslaagd! en een heerlijk avondje

En alweer een week voorbij..

Maandag begin van een nieuwe schoolweek. Voor het eerst van 's ochtends 9.00 tot 12.15 les. Ondanks het vroege opstaan, beviel dit erg goed, omdat je nu de hele middag nog voor je zelf hebt. 's Middags zijn we met een paar meiden nog even de winkelstraat door geweest en heb mijn garderobe uitgebreid met nog een warm vest. Er kwam iemand op het idee om hier toch een beetje aan Sinterklaas te doen en tijdens het avondeten hebben we lootjes getrokken.

Dinsdag hadden we 's middags les en 's ochtends een excursie naar UNO-City. Dit is 1 van de 4 hoofdgebouwen van de VN. Bij binnenkomst door de detectiepoortjes en op elke hoek stond beveiliging, net echt. Hier kregen we een rondleiding en hebben we even meegekeken in een conferentiezaal. Hier waren ze met een vergadering bezig, maar geen idee waar het over ging.. Maar deze excursie was verder wel informatief en interessant.

Paleis Schönbrunn stond als laatste excursie voor woensdagochtend op de planning. Hier was ik zondag ook al met 3 huisgenootjes geweest, maar om alles van het paleis te bekijken kun je nog wel een dag uittrekken. Zondag was het grijs en grauw weer, maar vandaag sneeuwde het en kon je buiten helemaal geen mooie foto's meer maken, ook waren er nu al een groot deel van de beelden in de tuin ingepakt. Maar gelukkig was deze excursie binnen. We kregen hier een rondleiding.. naja je kreeg een apparaat mee waarop een bandje werd afgespeeld. In elk vertrek (zo'n 20 die bezichtigd konden worden en daarnaast zijn er nog veeel meer kamers) werd een verhaaltje verteld. 's Middags weer les en vandaag had ik mijn presentatie!! Na een kleine introductie over mezelf heb ik daarnaast over de Elfstedentocht verteld, vond ik wel vrij toepasselijk met dit weer..
Wenen is inmiddels bedekt met een mooi laagje sneeuw en ook de temperatuur is flink gedaald. Dag en nacht zijn ze hier in de weer om de straten en wegen begaanbaar te krijgen en/of houden.

Donderdag, de wekker om 7.15.. Maar ook buurman Tomato (vd pizzeria) voelt zich verantwoordelijk voor het begaanbaar houden van de straat.. Deze morgen vond hij het nodig om zijn stoep voor het restaurant (!!!) sneeuwvrij te maken: om, jawel: 6.45 (?!?!?!) Goeiemorgen!!
De lessen worden inmiddels een beetje langweilig. Veel grammatica, zinnen ontleden :s, dit was op de middelbare ook al niet mijn sterkste kant, laat staan wat ik er 8jaar later nog van weet.. En dan nu ook alle begrippen in het Duits, half Engels. Daarnaast denk ik op de pistes deze vorm van grammatica niet altijd nodig te zijn. Had wel iets meer les willen krijgen wat al richting het lesgeven en de theorie die we straks in Kaprun krijgen, gaat.
Na de les mijn St.Klaas inkopen gedaan en bij thuiskomst het gedicht erbij geschreven. Daarna nog de laatste Hausaufgabe gemaakt; samen met Belén, die straks bij dezelfde skischool als mij komt werken, een warming-up voorbereid.

Vrijdagochtend: laatste schooldag!! Onze warming-up ging goed. We hadden zelf een verhaaltje bedacht over de dierentuin en de dieren die je daar tegenkomt in onze warming-up verwerkt (leuk voor straks voor de kleintjes). Als een echte laatste schooldag hebben we nog een paar spelletjes gedaan en trakteerde de lerares op koekjes en ook wij hadden nog een bedankje voor haar gekocht. Aan het eind van de les kregen we ons certificaat; ik had Mittelstufe 2 (één na hoogste niveau) en alles was 'Sehr gut' beoordeeld. Gelukkig was grammatica niet een apart onderdeel!! :D
's Middags de laatste hand aan het Sinterklaas gedicht, cadeau en surprise gelegd en gewassen onze slaapkamer alvast een beetje opgeruimd. Ook kwam mijn verdwenen kussensloop deze middag weer bovenwater!! Begin van de week had de schoonmaakster al het beddengoed, dus ook de eigen spullen, meegenomen om te wassen. Twee dagen later was alles weer netjes teruggebracht, behalve mijn kussensloop dus.. Maar ik heb'm weer!!

En 's avonds was ons heerlijk avondje!! Spannend!! Het was erg gezellig en ondanks dat we elkaar nog maar amper 2 weken kennen had iedereen leuke gedichten geschreven en cadeaus gekocht. Hierna zijn we het heftige uitgaansleven van Wenen nog maar eens ingegaan. 01.00uur waren we in het centrum en we gingen rond een uur of 3 weer richting huis.. Het was nog niks veranderd dus.. haha..

En nu, zaterdag, de laatste dag alweer in Vienna.. Nadat iedereen rond 11uur goed en wel uit bed gerold was begonnen met inpakken en opruimen. Ook heb ik mijn Corsaatje alvast van de sneeuw ontdaan. Morgenochtend om 6uur die kant al op! Zo vroeg ja!! De andere 9 gaan om 6.45 met de trein en ga dan dus tegelijk met hun dit appartement verlaten. Gelukkig wist ik nog waar de auto stond, want van buitenaf was'y niet meer te herkennen en nadat ik de bijna 30cm. dikke sneeuwlaag er eindelijk af had kon ik nog zo'n 5cm. ijs wegkrabben. Nice :D. Maar hij is nu weer klaar voor vertrek.
Hoorde dat het in Friesland vandaag bar en boos was. Hier heeft het zonnetje zich af en toe laten zien en het is, gelukkig, gestopt met sneeuwen. Na morgen, als ik veilig in Kaprun zit, mag het weer gaan sneeuwen ;)

Nog een paar laatste nieuwtjes van deze week in

Wist je dat..:
... Ik hier: die Téééétje wordt genoemd
... Dit komt door onze lerares (En door Rutger!)
... Zij de hele week: ,,Frage an dieeee Teeeetje' hebben gezegd
... Ik hier mijn huishoudelijke skills weer heb opgehaald
... Ik, vooral door de jongens, om advies werd gevraagd
... Dit vooral voor de was en de wasmachine nodig was
... Ze in Wenen het begrip van ‘kartonnen doosjes' in een supermarkt niet kennen
... Je hiermee wel de klantvriendelijkheid van supermarktpersoneel kunt testen
... Oostenrijkers sneeuw niet leuk vinden,
... Wij dit denken, omdat de mensen met de dag chagrijniger werden
... Duitse grammatica in het Duits nog moeilijker is
... Ik nu ook koffie drink (zelfs ice-caffee!)
... Deze ook nog door mijzelf word gezet
... Dat ik dit gewoon ZWART drink
... Ik nog niet weet of dit wel of geen goed nieuws is
... Ik daardoor wel de taallessen doorgekomen ben
... Ik nu ook Skype heb!
... Ik hoop dat dit zorgt voor minder hoge mob.telefoonrekeningen

Heb bij diverse Oostenrijkse providers geïnformeerd, maar tot nu toe is mijn vakantietarief van mijn Nederlandse provider nog steeds de goedkoopste optie.. Dus ik hou gewoon mijn Nederlandse nummer. Sms en gebeld worden zijn de goedkoopste opties (maar nog steeds vrij duur.. gebeld worden: 18ct p.min.) Mail (internet) en Skype hebben mijn voorkeur!! ;)

Nade eerste dagen hier, dacht ik: wat doe ik hier? Is dit nou wat ik wil? En soortgelijke gedachten, ben ik nu volop aan het: ervaren, beleven en genieten!!
Studentikoos leven went! Je wordt vanzelf creatief, hierdoor ga je bijv. je was op een lattenbodem hangen omdat je geen droger hebt! Slapen op een plank went! En ook leven uit een koffer went vrij snel.. Net als 14 dagen leven met 10 mensen die je net zo lang kent op max. 150m2!! MAAR ik kijk er ook heel erg naar uit om naar de witte wondere wereld die Kaprun heet, te gaan om aan de Anwarter opleiding te beginnen!!

Ik laat snel weer wat van me horen,

Heel veel liefs die Téééétje

Reacties

Reacties

karin

He die lieve Teddy,

ik ben blij om te horen dat het goed met je gaat, geweldige verhalen om te lezen.
Met mijzelf gaat het minder goed, ik heb mij ziek gemeld bij het kruidvat een Burn Out, erg leuk.
Dit gaat ook nog wel even duren. Dit wilde ik jou even persoonlijk melden. we houden contact, ga je volgen via deze site. heel veel succes. dikke tut karin

Rianne

Heey Tet!

Spannende verhalen nu al. Ben helemaal jaloers dat je daar helemaal zit! Vindt het echt super gaaf dat je dit hebt gedaan!!! Hier in nederland heeft het afgelopen week wat gesneeuw, maar zondag heeft de zon weer geschenen dus was het savonds grotendeels van de sneeuw weg (iig waar ik was allemaal:P). Het was vandaag wel spekglad op bepaalde stukken van de weg. Voor de rest loopt het allemaal zijn gangetje.

Het gaat zo de verhalen te lezen, helemaal goed komen daar met jou. Heel vele plezier nog en ik ga je lezen!

Liefs,
Rianne

Grietje

He lieverd.

Ik ben blij dat alles goed met je gaat, en dat je het naar je zin hebt. Dit was toch de bedoeling?? Je hebt al heel wat bekeken daar in oostenrijk, en hopelijk ga je nog veel meer zien. Ik wens je een fijne tijd daar in Kaprun en ik schrijf wel een keertje weer, Veel plezier.

Liefs Grietje

Bianca

Hey Lieve Schat.

Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!
Ook leuk dat jullie zoveel doen met elkaar!!!

Geniet ervan en ik hou je site in de gaten.

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active