tetontour.reismee.nl

Eine ruhige Woche

Ik had jullie beloofd om wekelijks een verhaaltje te typen. Deze zullen een stuk korter worden als de voorgaande. Maar deze eerste wordt wel erg kort (vergeleken met de vorige verhalen)..

Het is rustig, je zou bijna zeggen komkommertijd.. Of is het de stilte voor de storm..
Ze (collega's die ook voorgaande seizoenen hier gewerkt hebben) hadden ons al gewaarschuwd dat de twee laatste weken van januari altijd erg rustig zijn. Kinderen zijn er bijna niet, als ze er zijn, zijn het vaak de allerkleinsten die nog niet naar school gaan. En qua volwassenen zijn er deze periode merendeels vriendengroepen of gevorderde skiërs, die geen les meer nodig hebben of denken dat ze geen les meer nodig hebben. En dat betekende voor mij een hele week 'vrij'. Gelukkig was ik niet de enige, van de ruim 20 seizoensleraren was zeker een derde ook de hele week 'vrij'.
Vrij tussen aanhalingstekens, want je staat op Bereidschaft. Dat houd in dat je opgebeld kunt worden wanneer er toch werk is, bijv. wanneer mensen nog privélessen geboekt hebben of wanneer er nog een nieuwe groep gestart wordt. Je moet dan binnen een half uur op een van de meetingpointes kunnen zijn. Als ze niet voor 14.00u. gebeld hebben kun je er van uit gaan dat je de rest van de dag ook vrij bent. Maar een lekker dagje Salzburg of naar een ander, verder gelegen, skigebied zit er op zo'n dag dus niet in.

De eerste dag van deze nieuwe week, zondag, wel gewoon aantreden. Ik moest eerst naar Hotel Rudolfshof. De skischool heeft de afspraak met dit hotel dat een van de skileraren, in dit geval: ik, de nieuwe gasten op komt halen. Vier kinderen en twee volwassenen. Aan dit aantal te zien, had ik al het vermoeden dat het deze week, zoals voorspeld, wel erg rustig zou worden. En ja, helaas kreeg ik deze week niet een groep. Met een paar collega's, die ook niet ingedeeld waren, een bakje koffie gedaan. Thuis de slaapkamer en keuken opgeruimd en daarna lekker, in de zon, met een leesboek op het balkon gezeten.
Deze maandagavond zou de eerste Show on Snow zijn, deze wordt door onze skischool georganiseerd. Door de slechte sneeuwconditie is deze afgelast en in plaats daarvan hadden we deze avond weer werkbespreking.
Normaal gesproken ga ik alleen zondags naar Rudolfshof. Maar doordat er niet goed gecommuniceerd was tussen de leraren en de gasten ben ik maandag, voor de zekerheid, nog eens via Rudolfshof naar Sammelplatz gegaan. Stiekem hopende dat er vandaag nog een nieuwe groep zou starten, maar helaas.. Omdat het wederom stralend weer was, ben ik met een collega naar de Kitzsteinhorn, de gletsjer, gegaan om even lekker zelf te skiën.
Dinsdagochtend er toch ook weer vroeg uit voor de training. Daarna weer naar Sammelplatz. Nog steeds geen werk, helaas ook geen privélessen vandaag. Gernot, de baas, vertelde ons, alle leraren die nog steeds geen groep of privé hadden, dat we de rest van de week waarschijnlijk ook geen werk hadden. We hoefden de rest van de week niet meer op Sammelplatz te komen. We stonden nu op Bereidschaft en moesten elke ochtend om half 9 even bellen of er nog nieuwe privélessen geboekt waren, maar helaas was ook dit niet het geval.

De overige dagen lekker een uurtje langer geslapen dan normaal, verder in het boek gelezen, de auto maar weer eens gestart, met startkabels, want door de kou was de accu leeg getrokken, beetje rond getoerd in de omgeving en de koffers en kledingkast nog maar eens doorgespit.
Ik had me het hele parkeerplaatstafereel kunnen besparen.. Heb inmiddels één hele koffer kunnen vullen met handdoeken, spullen die ik nog steeds niet gebruikt heb en ook niet meer denk te gaan gebruiken en kleding. Hier had ik natuurlijk ook veel te veel van mee genomen, want: 'ja, ik had toch plaats zat in de auto'. Nu lopen we hier een groot deel van de dag in het skipak, thuis doe ik lekker een trainingsbroek aan en 's avonds heb je, je pyjama aan... Dus voor die enkele keer dat ik nette kleren aan heb, had ik echt niet m'n hele garderobe mee hoeven nemen. Maar deze koffer gaat volgende week, als Wytze, heit, mem en Johannes komen, weer mee retour naar Friesland.

Woensdagmiddag nog een (theorie)training gehad over lesgeven voor volwassenen. Dit was erg interessant en leerzaam.
Vanaf woensdag is ook eindelijk de langverwachte schnee gevallen!! Een heerlijk pak verse poeder op de pistes én daar buiten. Vrijdag met een paar collega's op de Kitz (Kitzsteinhorn) wezen skiën en natuurlijk ook even aan m'n off-piste techniek gewerkt. Tot aan de knieën in de sneeuw! Aan het eind van de dag nog naar de Maiskogel gegaan, waar Belén, m'n kamergenootje, haar laatste lesdag met haar groepje afsloot en samen met haar nog een paar keer de piste afgesjeesd.
Omdat ik vrijdag met de auto naar de piste was gereden en ik zo dom was geweest om m'n skispullen in de auto te laten staan, i.p.v. in de verwarmde kelder, kon ik zaterdag niet meer in de skischoenen komen..!! Belén en ik waren zaterdagmorgen speciaal vroeg opgestaan om even lekker samen te skiën en het was ook nog eens supermooi weer! Maar met geen mogelijkheid kwam ik in m´n koude skischoenen.. Toen bedacht ik me ineens dat ik m´n snowboardspullen ook nog bij me heb. Dus heb ik m´n snowboardschoenen aangetrokken en met het snowboard onder de arm, met de bus, weer richting de Kitz!!
Heerlijk dagje gehad! Toch wel een beetje koud, maar daarom voornamelijk de pistes die in de zon lagen genomen. :DMoest eerst wel weer even wennen op het snowboard, maar al snel had ik het gevoel weer te pakken. Nog een klein beetje offpiste geweest. En op de terugreis bij de halte van de Maiskogelbahn uitgestapt. En via de Maiskogel weer terug het dal ingeskied.. uuh geboard natuurlijk ;)
's Avonds nog even een drankje gedaan in Pavillon en -alweer- een week afgesloten.
Vol goede moed, geproost, op de komende week!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active