tetontour.reismee.nl

Hooggeëerd Bezoek

Zaterdagmorgen (vroeg) werd ik gewekt door geklop op de deur. Nog 'heal yn'e sûs' keek ik om me heen... en daar stond Wytze naast m'n bed!!
Heit, mem, Johannes en Wytze waren, nadat ze vrijdagavond om 10uur waren vertrokken en de hele nacht hadden gereden, goed aangekomen in het zonnige Kaprun. Ze waren vroeg en konden nog niet in het appartement en kwamen daarom eerst nog even bij mij om de hoek kijken. Ik heb me daarna nog even omgedraaid (zaterdag is de enigste dag dat we uit kunnen slapen..).
In de loop van de ochtend konden ze in het appartement en hebben alvast de auto uitgepakt en appartement ingeruimd. Inmiddels was ik ook, helemaal, ontwaakt en heb ik ook mijn spullen overgebracht naar het appartement. De komende week sliep en verbleef ik lekker bij de familie. Voor deze week had ik een aantal dagen vrij gevraagd. Van woensdag tot en met zaterdag zou ik vrij zijn, maar zoals jullie straks kunnen lezen liep dit anders...

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle groeten die meegegeven waren vanuit Friesland/Nederland, beppe Siets voor het kaartje en de cadeautjes van beppe Joukje en Tjerk

Na een heerlijke Hollandse stamppot boerenkool zijn we deze eerste avond wezen rodelen. Met tracktor (John Deere ;)) en wagen werden we boven gebracht en na een glühwein zijn we nog een kilometer de berg opgelopen om helemaal vanaf het begin naar beneden te kunnen rodelen.

Zondag weer aan't werk. Omdat het appartement aan de rand van het dorp lag, was Wytze zo lief om me bij Rudolfshof te brengen. Ik stond deze week niet ingedeeld, ze zouden er rekening mee houden dat ik geen groep kreeg, omdat ik vanaf woensdag vrij zou zijn. Er waren vier collega's op de kindergroepen ingedeeld en naast mij waren er nog twee collega's voor 'extra'. Als ze alle kinderen in de vooraf ingedeelde groepen konden krijgen, zouden wij vrij zijn. Dat zag er (net als het weer) zonnig uit!! De kans was er dat ik dan misschien al eerder dan woensdag vrij zou zijn!
In eerste instantie was het ook niet druk, maar tot een uur of elf bleven de kinderen maar komen en werd het lichtelijk een chaos. De groepen waarmee gestart was, werden gesplitst omdat ze te groot werden, waarna ze weer gesplitst werden, omdat ook deze groepen weer te groot werden. Inmiddels waren er zeven kindergroepen ontstaan. Hartstikke mooi dat er ineens zoveel werk was, maar dat, dat dan weer net deze week moest...
Gelukkig kreeg ik geen eigen groep en heb ik de hele dag in Kinderland geholpen.
Na de lessen ben ik naar de Maiskogel gegaan waar heit, mem, Johannes en Wytze al in de Lederhosen (après-ski bar) zaten. Zij hadden de hele middag al geskied, maar na hun biertjes op te hebben gedronken zijn we nog even met z'n allen wezen skiën.

Maandag heeft Wytze mij wederom bij Rudolfshof gebracht. Daarna de hele dag als vliegende keep gefungeerd. Voornamelijk Dorina in Kinderland geholpen en Charlotte, die naar de Lechnerberg ging met haar groep.
Deze avond zouden we vroeg eten, omdat we de Show on Snow weer hadden. Maar om 17.00uur had de baas nog een meeting gepland.
Deze ging voornamelijk over lawinegevaar. Vorige week vrijdag waren vijf collega's tijdens het off-piste skiën in een lawine geraakt. Twee werden 200meter mee naar beneden gesleurd. Eén lag niet heel diep en hadden ze snel bevrijd, de andere heeft ongeveer 10min onder de sneeuw gelegen en was buiten westen geraakt. Hij is met de traumaheli naar het ziekenhuis in Zell am See gebracht. Buiten een knieletsel en wat blauwe plekken gaat het inmiddels weer beter met hem.

Hieronder een van de krantenberichten (in Duits) over de lawine:

Lawinenabgang in Kaprun (Salzburg)
Freitag, 28. Jänner 2011, 13:54 Uhr -
Presseaussendung der Sicherheitsdirektion Salzburg

Am 28.01.2011, gegen 09:50 Uhr, fuhr eine 5-köpfige Gruppe von Schilehrern aus Kaprun in ihrer Freizeit im Bereich des Maurerkogels in Kaprun im freien Schiraum talwärts. Beim Queren des Maurerhanges, im Bereich 'Adlerhorst', löste der letzte Schifahrer der Gruppe ein Schneebrett aus. Zwei Schilehrer wurden vom massiven Schneebrett (Anrisshöhe zwischen 40 und 200 cm) etwa 200 Höhenmeter talwärts mitgerissen. Während einer der Schilehrer an der Oberfläche der Lawine und unverletzt blieb, wurde der zweite Schifahrer teilweise verschüttet. Er konnte jedoch aufgrund der sofort eingeleitenden Kameradenbergung, mit Unterstzützung der SOS-Pistenrettung der Gletscherbahnen Kaprun, unmittelbar nach dem zum Stillstand kommen der Lawine befreit werden. Der Teilverschüttete erlitt durch den Vorfall leichte Verletzungen, wurde durch die Besatzung des Rettungshubschraubers Alpin Heli 6 in das Krankenhaus Zell am See verbracht und dort ambulant behandelt.

Durch den Vorfall wurde der gesicherte Schiraum nicht beeinträchtigt oder gefährdet.


De meeting heeft dik een uur geduurd, dus daarna snel naar huis. Eten, omkleden, schminken en weer richting Lechnerberg.
Het programma van de Show on Snow hadden ze ietsje veranderd en we moesten nu twee keer naar beneden skiën en onze kunstjes doen. Ook nu maakten we weer een crash tijdens de show. Dit staat nu ook op de gevoelige plaat. Johannes heeft tijdens de show een aantal filmpjes gemaakt. (Deze staan onder het kopje video's)
Na de show nog even naar Pavillon geweest voor 'een paar' drankjes.

Dinsdagmorgen weer vroeg op voor de training. We gingen carven, waarbij we in de bochten moesten springen en tijdens je sprong je ski's moest kantelen. En dit ging best wel goed.
De rest van de dag Dorina weer geholpen in Kinderland.

Omdat het nog zo druk was, hadden ze me gevraagd om woensdagmorgen nog naar Sammelplatz te komen. In eerste instantie dacht ik dat het alleen voor de ochtend zou zijn. Maar omdat er nog geen leraar was die mijn werkzaamheden over kon nemen, moest ik nog de hele dag werken. Wederom Dorina geholpen en de kinderen nu mee genomen naar de Lechnerberg.
Na het werk bikini aangetrokken en na het inchecken meteen doorgereden naar Tauern Spa: Relax Time!! Heerlijk genoten van de verwarmde binnen- EN buitenzwembaden, jacuzzi's, watervallen en sauna's. Ik had nog een massage gewild, maar helaas was er geen plaats meer.. (Je kunt ook niet alles hebben.. ;) )

Donderdag. Het ging niet van harte, maar ik was vrij. Mede omdat ik voor deze dag Wytze's verjaardagscadeau had geregeld.
Om 11.00uur had ik op de Schmittenhohe in Zell am See afgesproken met Lois en Tom.. Beide zijn Para gliders!! Toen Wytze de jongens zag staan met hun tassen wist hij meteen wat we gingen doen, tot die tijd had ik het goed geheim kunnen houden.
We liepen naar het randje van de berg en nog geen tien minuten later hingen we al in de lucht! En wat was dat mooooi..!! Ik heb geen seconde last gehad van mijn hoogtevrees. En voor diegene die het nog nooit hebben gedaan: het is echt een aanrader! Onbeschrijfelijk hoe mooi!! Het weer zat ons 100% mee.. Het uitzicht.. Het besef dat je in de lucht zweeft.. Het gevoel in je onderbuik..
Beneden, op de landingsplaats, stonden heit, mem en Johannes al op ons te wachten.
Omdat ze nog twee plaatsen vrij hadden, hebben Johannes en mem ook nog een vlucht gemaakt. Ook van deze belevenis hebben we een aantal filmpjes en foto's (deze staan ook onder het kopje: foto's en video's). Omdat ik de camera bij me had, heb ik alleen filmpjes kunnen maken van Johannes en mem. Het filmpje wat van mij tijdens de vlucht is gemaakt, heeft helaas wat kwaliteitsproblemen (je kunt wederom niet alles hebben..)
Deze dag hebben we afgesloten met een heerlijk etentje in ‘Dorfstadl'.

Vrijdag weer eens lekker uit geslapen en de rest van de dag niet veel gedaan. Alvast ingepakt en wat spullen terug gebracht naar mijn kamer. Daarna zouden we naar de stuwdammen, maar deze waren jammer genoeg gesloten in de winter. Toen nog maar een drankje gedaan in Pavillon.
Na het avondeten nog even gezellig met z'n allen op de bank gezeten met een hapje en een drankje en niet te laat naar bed.

Zaterdag moesten we om tien uur weer uit het appartement zijn. Na het laatste gezamenlijke ontbijt de laatste spullen ingepakt en alweer afscheid genomen.. Wat vliegt zo'n week dan voorbij..
Na de groene VW met zijn passagiers nagezwaaid te hebben in de gele Corsa gestapt en weer richting m'n kamertje gereden.
Kamertje en kledingkast weer (her)ingericht. En 's middags met de huisgenootjes, onder het genot van een warme choco (met slagroom) en een stuk Schwarzwalder kirsch taart, op een terras van het zonnetje en de vrije dag genoten. Want zondag begint voor ons alweer de nieuwe werkweek..

Owh, wat hebben we het toch zwaar...!!

Reacties

Reacties

tjisi

wat super cadeau voor wytze!!
dat heb je zeker goed geheim kunnen houden !!!!

dushet was een leuk weekje!!


tot horens

xxx tjits

Klaas van der Wal

Hoi Tetje,

De groeten van Els en mij. Natuurlijk van Johannes over jou gehoord. Moest even kijken natuurlijk.
Leuk om te lezen hoe het je vergaat.
Groetjes, Klaas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active