tetontour.reismee.nl

4, 3, 2, 1...

Zaterdag.. Grotendeels met de ziel onder de arm gelopen.. Nog wel skiën of niet? Alvast wat inpakken of niet? Uiteindelijk een lekker luie dag gehad en vrijwel niks gedaan.

De planning was om zondag en maandag nog een beetje te skiën en dinsdag laatste dingetjes te regelen en inpakken. Zondag was het niet super mooi weer op de Kitz, we zijn natuurlijk inmiddels ook ontzettend verwend! Maar maandag was het er zo te zien, op de panoramacamera's op de tv ;) nog minder.. Omdat de voorspelling voor dinsdag weer beter was, hadden Belén en ik de planning maar omgedraaid.
Zodoende hebben we zondag en dinsdag onze (voorlopig) laatste skilometers gemaakt.

Maandag zijn we naar Zell geweest naar de Krankenkasse; voor mijn 'beter' melding, naar de gemeente om me uit te schrijven en de bankrekening leeggehaald. We zijn voor de laatste keer naar Pavillon geweest, waar we (niet geheel in stijl) afscheid hebben genomen met een bakje cappuccino..

Dinsdag; de echte alleraller laatste dag van dit seizoen was aangebroken. Nog één keer vroeg opstaan om voor de laatste keer de gletsjer te trotseren.
Na Langwied, via de Gratbahn het Volvo Ice camp nog even bezocht, daarna Kitz & Kees geskied en via de Magnetköpfl naar de X1 (off piste) en weer naar de Sonnenkarbahnen. Nog één keer Maurer gedaan en rond een uur of één eindigden we weer onderaan de Langwied. Niet meer gedacht aan AlpinesFahrVerhalten, entlosen, belasten, vorlage etcetc...!!
De laatste gletsjer-zonnestralen opgenomen, gelukkig hebben we deze laatste dag afscheid genomen zoals we de laatste maanden gewend waren :D en voldaan door Panoramabahn weer beneden afgezet..
Na thuiskomst gedoucht en daarna moesten we er echt aan geloven..: koffer inpakken.
Ik had heit en mem de laatste keer al het een en ander mee terug gegeven, zodat er nu wat meer ruimte was, omdat Belén met me mee terug rijdt. En maar goed ook: in de koffer scheelde dit enorm, de auto daarentegen is helemaal afgeladen. Maar staat nu wel startklaar voor de heenreis!!
Huh?! Heenreis?!
Ja! Belén en ik hebben er de 'heenreis' van gemaakt: de heenreis naar huis!! ;)

Het is heel dubbel: de laatste weken zag je aan alles dat het op z'n eind loopt. Voornamelijk in het dorp; skiën werd waterskien, het werd met de week rustiger, de bordjes ‘ZimmerFrei' zijn terug van weggeweest, collega's keerden stuk voor stuk huiswaarts en inmiddels is het dal veranderd van een prachtig wit naar een groen landschap (er komt van alles onder de sneeuw vandaan, waarvan we niet bewust waren dat, dat onder het witte deken lag). Maar daarentegen kan er nog gewoon op de gletsjer geskied worden, waar nog sneeuw ligt alsof we nog midden in het seizoen zitten.
Het seizoen is snel gegaan, maar aan de andere kant voelt het ook alsof ik hier al heel lang zit.
Ik ga mijn leefomgeving hier; de bergen, de sneeuw en (bijna) iedere dag skiën zeker missen!!

Ons galgenmaal is net achter de kiezen en we maken ons op voor het laatste nachtje in zimmer 4 in huize Buchner..

Marieke

Bedankt voor al je mooie verhalen. Het was soms net alsof ik bij jou achterop de skies stond en alles meebeleefde.
Een hele goede, veilige reis 'heen' naar huis.
Groetjes, Marieke

tjisi

het was echt heel leuk om je verhalen allemaal te lezen.
net echt ja. en nu maar genieten van een avontuur op weg naar huis.
meid voorzichtig aan he!!