tetontour.reismee.nl

Visite, visite..!!

Zaterdagochtend zou ik lekker uitslapen, maar helaas werd ik om 8uur al wakker. De rest van de dag een beetje opgeruimd, een wasje gedraaid en blog getypt. In eerste instantie had ik weer met Margriet in Zell afgesproken, maar dit kon helaas niet doorgaan. 's Middags nog wel naar Zell geweest en grote boodschappen gedaan met Kadri. Miri is deze dag naar huis gegaan en eind van de middag stond Dominik, Duitser, op de stoep. Hij is hier voor maar één week.

Inmiddels had ik een sms van vriendin Tamara gekregen dat ze, samen met haar ouders, gearriveerd was in Thumersbach. Dit ligt op een kwartiertje rijden van Kaprun en na de boodschappen thuis te hebben gebracht, ben ik naar haar toe gereden en het was erg leuk om haar weer real life te zien.

Na het avondeten in Blauhaus kwamen er weer een aantal collega's uit de andere lerarenhuizen langs en na een aantal drankjes zijn we maar weer eens naar Pavillon afgezet. Hier was het heel erg druk, dus zijn we maar doorgelopen naar Kitsch&Bitter en hebben we daar een gat in de nacht gemaakt.

Zondagochtend, de eerste dag van de tweede drukke vakantieweek. En allemaal weer bekende gezichtjes! Twee zusjes, waarvan ik vorig jaar één in mijn groepje had, wilden dit jaar graag allebei in mijn groepje. Maar ik was ook al voor privé geboekt door een Fries gezin uit Oldeberkoop, ouders en vier zonen, wie ik vorig jaar ook een aantal dagen les heb gegeven. Op mijn weg naar kantoor, waar ik het gezin zou treffen, werd ik door Kadri gebeld over dat iemand mij wilde spreken. Ik kreeg een moeder aan de lijn, waarvan ik vorig jaar ook twee kinderen in een van mijn groepjes heb gehad, welke mij wel weer graag als hun skilerares wilden. Helaas, moest ik deze ochtend alweer twee kindjes teleurstellen..

Met de familie ben ik naar de Maiskogel gegaan. Erg mooi weer was het niet, maar hoe hoger, hoe beter het was, dus zoveel mogelijk helemaal naar boven geweest, waar de sneeuwkwaliteit ook stukken beter was.

Na rapport weer naar Thumersbach gereden en onder het genot van een drankje weer lekker bij zitten kletsen met Tamara.

Maandag ben ik met de familie naar Zell geweest. Omdat ze allemaal al redelijk kunnen skiën, was ik meer een gids en ben je niet meer continu aan het corrigeren en lesgeven. Ik had een mooie route uitgestippeld waar we de hele dag wel zoet mee konden zijn en hier hebben we een super dag gehad. Ook Tamara was deze dag in Zell aan het skiën en zo kon ik na de 'lessen' nog mooi even een afdaling met haar pakken.

's Avonds wederom de Show on Snow, daarna naar huis gegaan om, om te kleden. En na eerst een fles Jägermeister burgemeester te hebben gemaakt bij Joost en Pavel, de dag afgesloten en de nieuwe begonnen in Pavillon.

Dinsdag weer naar Zell geweest met de familie en dit was alweer hun laatste dag. Ze wilden graag bijboeken, maar na een telefoontje naar kantoor hoorde ik dat ik vanaf woensdag alweer voor nieuwe privélessen geboekt stond.

Na de les, als afscheid, nog een paar glühwein met de familie gedronken en na rapport eerst mijn ogen maar een beetje rust gegeven. Ik heb deze week regelmatig een powernapje ingelast om het slaap tekort van de afgelopen korte nacht in te halen. En na een verfrissende douche en een goede maaltijd heb je weer genoeg energie om de komende nacht 'iets' langer op te blijven.. :D

Zo ben ik deze avond dus ook, later op de avond, weer naar Baumbar geweest. Hier trof ik Margriet weer. Ik zou 'even' één drankje doen, maar dan weet je wel weer hoe het gaat...

Woensdagochtend kon ik een 'beetje' uitslapen.. Om half tien zaten er twee jongens, tien en twaalf jaar uit Drachten, op me te wachten. Ze hadden al eerder geskied een aantal jaar geleden en ze wisten niet meer of ze het nog wel konden. Daarom eerst met ze naar de Lechnerberg gegaan en ze waren het zeker nog niet verleerd. Na de middag met ze naar de Maiskogel gegaan en deze, inclusief funpark, ook helemaal afgeskied in een middag. Deze dag begon een beetje regenachtig, maar zoals het spreekwoord al zegt: na regen komt zonneschijn en zo ook deze dag. In de middag hadden we er een stralend zonnetje bij!

's Avonds nog 'even naar buiten' geweest en met een (con)cullega die ik nog van vorig jaar kende, maar bij een andere skischool werkt, een paar drankjes gedaan..

Donderdag ben ik met de jongens naar de zonovergoten gletsjer gegaan. En ook bij deze jongens hoefde ik geen technische verhalen op te hangen, maar gewoon en zoveel mogelijk skiën. 's Avonds met de concullega van gister bij Zucchini gegeten, daarna Tamara opgepikt en daarna zijn we in Pavillon beland.

Vrijdag niet echt een bijzondere dag. Met de jongens wederom naar een zonovergoten gletsjer gegaan. En 's avonds even pas op de plaats gemaakt.

Zaterdag is normaliter mijn vrije dag. Maar deze week niet, omdat de jongens voor nog een, hele, dag les bijgeboekt hadden. Omdat de jongens uitgekeken waren op de gletsjer ben ik met ze naar Zell geweest.

In de loop van deze dag is huisgenoot Thomas weer naar huis gegaan en ook Dominik ging ons weer verlaten. László, een Hongaarse collega snowboardleraar, had zijn eerste week in Landhaus doorgebracht en doordat wij nu bedden over hadden, is hij bij ons in Blauhaus gekomen. En ook Peter, uit Engeland, is vanuit Landhaus bij ons ingekomen, beide blijven voor nog één week.

Na mijn werkdag ben ik met Cornelia richting Zell gereden voor, hoognodige, grote boodschappen. We gingen er vanuit dat op een zaterdag in een toeristisch Oostenrijks dorpje de supermarkt(en) op een wisseldag toch wel tot minimaal 19.00 à 20.00 u open zouden zijn.. Maar toen wij om één minuut over zes voor de deur stonden, bleek dat de supermarkt om zes uur gesloten was.. Snel naar een andere grote supermarkt gereden en ook deze was al gesloten. Dit hebben we bij nog twee ketens geprobeerd en uiteindelijk zijn we terug gereden met een lege kofferbak. Thuis stond een half lege koelkast op ons te wachten... Met de ingrediënten die we nog hadden, kon je geen fatsoenlijke maaltijd voor meerdere personen maken en daarom zijn we maar naar Flair, pizza- en kebabzaak, gegaan voor ons avindmaal.

En dan komt het einde al bijna weer in zicht.. In eerste instantie zou het 'einde' al daar zijn. Ik zou tot begin maart (week 10) blijven, maar na zo'n mooie, stralende en gezellige week zag ik weinig redenen om nu al naar huis te gaan en heb ik besloten nog maar een weekje te blijven!
Enjoy the good life!

Reacties

Reacties

sexy mam

ja ja weer een heel verhaal. en weer heel wat gezelligheid beleefd. nou nu mag je wel weer terug komen om mijn buik te gipsen. dan is het tijd om de kleine in leve de lijve te bewonderen.
en dan ga je al gauw weer naar het warme oord van azie. ook dan verwachten we weer hele verhalen

xxx en tot gauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active