tetontour.reismee.nl

Kind met een rugzakje!

Geleidelijk aan heb ik afscheid genomen van het winter(sport)seizoen en waar iedereen zich druk maakte om het (nog niet echt mooie) voorjaar en de jaarlijks terugkerende festiviteiten die daarbij horen, ben ik in de laatste voorbereidingen voor de grote reis gerold..
De afgelopen weken zijn weer voorbij gevlogen. Waarin ik heit en mem's verjaardag gevierd heb, met m'n broer een aantal dagen op de vrachtwagen mee ben geweest, nog twee voetbalwedstrijden gespeeld heb en besloten om mijn voetbalcarrière (voorlopig..) te beëindigen, veel vrienden nog eens gezien en leuke dingen ondernomen, nog een aantal dingen gedaan en voornamelijk gegeten, voordat ik ze een half jaar moet missen, dubbel-en-dwars genoten van elke douche, normale toilet en helder stromend water ;) Sommige collega's waren koud één dag terug, maar ook alweer een Kaprun-reünie gehad met de Nederlandse leraren! Nog een potje rummikub gespeeld met beppe, introductiedag gevolgd voor het project in Cambodja en met de laatste loodjes meegeleefd van zwangere vriendin Tjitske. En wat heeft ze het spannend gemaakt.. maar uiteindelijk toch bevallen is van de prachtige Mika!

De vertrekdatum kwam steeds dichterbij, wat me meestal door mijn omgeving duidelijk werd gemaakt.. maar daarbij kwam vaak ook het besef dat ik straks echt ‘ergens anders' zit. Ik heb alle adviezen en waarschuwingen opgeslagen en zal voorzichtig zijn ;)
Af en toe raakte ik wel eens even lichtelijk in paniek en was ik het overzicht even kwijt, maar achteraf heb ik ruim de tijd gehad om nog 'mijn dingen' te doen en me te focussen op het komende avontuur.

In de tussentijd vormden zich langzaamaan stapeltjes met (lichtgewicht) kleding, (mini) toiletartikelen, (praktische) reisaccessoires en (must-have) medicijnen.

En dit alles is in één tas gekomen. Nooit gedacht dat, dat mij in één keer zou lukken (de eerste overwinning!)

Ook mijn (globale) reisplanning ligt klaar:

Ik vertrek zaterdag 28 april om 15.30u. vanaf Schiphol. Na een tussenstop in Dubai en Delhi zal ik de volgende dag om 14.55u. landen in Kathmandu (Nepal).
Vanaf 30 april begint daar mijn eerste vrijwilligersproject met een vierdaagse introductie, daarna reis ik naar Pokhara waar ik tot 12 juni de handen uit de mouwen ga steken. Hierna heb ik nog een aantal weken om de rest van Nepal te bewonderen en hopelijk Tibet.
Daarna reis ik door noordelijke India richting Delhi, waarvandaan ik naar Bangkok vlieg. Over land reis ik naar Cambodja, waar ik van 11augustus tot 8 september vier weken op een project ga werken. Daarna heb ik nog tijd om de rest van Cambodja te ontdekken en mijn reis in Thailand af te sluiten. 24 Oktober zal ik weer huiswaarts vliegen!
(voor degene die goed hebben opgelet! Ja, er mist een land. In een vorige blog schreef ik dat ik ook nog naar Laos wilde, deze bestemming heb ik -voorlopig- uit mijn planning gehaald)

Hepatitis A&B, buiktyfus, Rabiës, DKTP, TBC.. (10 prikken verder..): check

Paspoort: check

Vliegticket: check

Verzekering: check

Uitrusting: check
dubbel dubbel dubbel check!

Ik ben er klaar voor!

En zoals heit het zo mooi zei: ,,ik heb nu ook een kind met een rugzakje!'

Let's dream with my eyes wide open!

Reacties

Reacties

Baukje

Hjoed giest fuort! No, ast it waar hjir sjochst, dan hast grut geliik dast it moaie waar opsykest! Genietsje fan de dingen die komen gean, it wurdt súnder mear in hiele belibbenis!

Baukje

Ferjit ik noch te skriuwen: Goeie reis!

Nathalie Schiltkamp

Wauw wat heb je het mooi beschreven! Nu ik dit schrijf, zit jij al hoog in de lucht op weg naar je eerst bestemming!
Heel veel succes, voorzichtig natuurlijk en super veel genieten!!
Liefs xxx

Siety & Eppie Lousma

Tetje, wij wensen jou een fantastische reis én tijd toe. Een hele onderneming zo te zien aan de planning. Wie verre reizen doet kan veel verhalen, wij rekenen weer op die verhalen. Hebben bewondering voor jouw ondernemingslust. Het ga je goed en ..... (het zal aan onze leeftijd liggen): wees a.u.b. voorzichtig!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active