tetontour.reismee.nl

van A(ardbeving) tot Z(en)

Na de domper van vorige weekend deze zaterdag één dag yoga- en meditatiecursus gevolgd. Hier had ik eerder al de yogales en de Chakra Healing gevolgd en dat was me goed bevallen.

Deze dag bestond, grotendeels, uit nieuwe ervaringen en hierover kan ik wederom veel vertellen. Toch zal ik het kort samenvatten: Yoga is concentratie, dus 'gewoon' doen. Meditatie is: zijn. Dat laatste is voor iedereen anders en ook omdat dit (erg) persoonlijke ervaringen zijn, net als de Chakra Healing, waarover ik in een eerdere blog ook niet uitgewijd ben, doe ik dit nu ook verder niet.

Tijdens de lunchpauze, was ik het centrum even in gegaan. Net toen ik rustig in een boekwinkeltje aan het rondneuzen was, begon alles ineens te schudden...!!
Een aantal boeken kwamen me vanuit de stellingen tegemoed en zo plots als dat het was begonnen te schudden, zo plots hield het ook weer op. Ik wisselde een verbaasde blik met de verkoopster, raapte de boeken weer op en beide gingen we weer verder waar we mee bezig waren.
Van de 'meester' hoorde ik later die middag dat we getuige waren geweest van een 5 seconde durende aardbeving van 5.1 op schaal van richter.
's Avonds helaas niet meer de Ek wedstrijd Nederland-Denemarken kunnen kijken, hoewel alle wedstrijden hier wel op groot scherm uitgezonden worden, in ‘Club Amsterdam' nota bene. Maar achteraf niks gemist!

Zondag; de eerste dag van mijn laatste 'week'. Langzaam aan begonnen mijn kamer op te ruimen. De bult was, die ik inmiddels weer verzameld had, maar weer eens naar de laundry service gebracht. Spulletjes en kleding die ik niet meer gebruikte alvast weer ingepakt. En 's middags kwam Dinesh, de regiocoordinator van VSN, nog even langs voor een kleine evaluatie en gedag zeggen.

Ook maandag niet veel gedaan. Nog maar eens naar het centrum gegaan en bij alle leuke winkeltjes langs geweest.
's Middags werd er nog een jongen bij FFN gebracht, Om. Een hele open, toegankelijke jongen van 8jaar, die uit zichzelf wilde spelen met mij en de andere kinderen. Heel mooi om te zien dat dit nieuwe lid van de familie zich meteen zo thuis voelde.

Eind van de middag kwamen er van een andere, Engelse, vrijwilligerswerkorganisatie, een aantal vrijwilligers een kookcursus bij Rekha en Sushma volgen. Een aantal kende ik daarvan, die tref ik 's ochtends en 's middags bij de school. Erg leuk om daar nu eens wat langer mee te kunne praten en ook weer ervaringen uit wissellen. En dan kom je er achter dat het leven van een vrijwilliger nooit en nergens het zelfde is. Ook ik ben nog even aangeshoven en heb mijn eerste momo's (gevulde deegtasjes) gevouwen! De een iets beter gelukt als de ander, maar ze smaakte heerlijk!!

Reacties

Reacties

tjits

dus we moeten nog even wachten voordat we de deegtasjes kunnen proeven ....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active