tetontour.reismee.nl

Soms zit het mee... Soms zit het tegen..

Inmiddels was Lee, maandag, in Nederland in het vliegtuig richting Nepal gestapt en toen ik dinsdagochtend wakker werd, kreeg ik een berichtje dat hij veilig en wel in Kathmandu was geland.
Voordat hij in Pokhara zou zijn, moest hij, net als ik 5 week geleden had gedaan, de bus nemen. Deze reis duurt nog eens (minimaal) 6uur. Eind van de middag zou ik hem dan eindelijk weer zien!! Jullie kunnen wel raden hoe blij ik was, toen ik het berichtje kreeg dat hij nog een ticket had kunnen bemachtigen voor de binnenlandse vlucht Kathmandu-Pokhara, welke zo’n 20minuten duurt.
Nadat ik de kindjes voor de allerlaatste keer naar school gebracht had, ben ik meteen doorgelopen naar het vliegveld(je) van Pokhara.
Om kwart over 11 konden we elkaar weer een hele dikke knuffel in levende lijve te geven.

Met de taxi terug naar FFN gereden, daar mijn laatste spulletjes ingepakt en daarna naar Castle Resort gereden. Een hotel buiten het centrum, net ten noorden van Pokhara gelegen, een paar honderd meter de berg op. Geweldig uitzicht over Lakeside en het meer en MET zwembad!! waar we eerst een verfrissende duik in hebben genomen.

Rond half 3 zijn we weer naar Lakeside gelopen en heb ik de kindjes nog één keer opgehaald van school.
E
rg leuk om Lee te kunnen laten zien waar ik de afgelopen tijd geleefd heb, wat ik heb gedaan, waar ik geweest ben en de locals die ik ontmoet heb (de jongen, zijn vrouw en dochtertje bij het winkeltje tegenover de school, de mensen bij de winkeltjes tijdens mijn dagelijkse route(s), de kindjes en de familie enz..)
Na een bakje thee en een aantal spelletjes met de kinderen zijn we weer terug gegaan naar het hotel, met de taxi, want inmiddels was het weer begonnen te regenen. De regen weerhield ons er niet van om nog een duik te nemen.

's Avonds in het restaurant van het hotel gegeten en daarna met het personeel nog een potje Yoghi gespeeld, een Nepalees spel, gespeeld op een tafel en lijkt op wat wij kennen als biljart of poolen alleen doe je dit met schijfjes en je vingers. Erg leuk!

Woensdag de dag begonnen met een heerlijk simple breakfast, met toast en ei, welke voor mij meer een 'deLuxe' was! Daarna naar het centrum gegaan. Hier en daar lekker, plaatselijke gerechten (maar geen daal bhaat ;D), gegeten en gedronken en toen de temperatuur voor deze dag op zijn hoogtepunt was, lagen wij weer in het zwembad!!
Eind van de middag voor de allerlaatste keer naar FFN. Waar ik dit keer het middelpunt van de afscheids-, Tikaceremonie was. Ik had de kindjes als afscheidskado een vlieger met een zakje chips en een lollie gegeven en ik kreeg van alle kindjes een mooie tekening. Iedereen nog een hele dikke knuffel gegeven en toen was het echt tijd om te gaan!
In het centrum lekker uiteten geweest, waarna we naar Club Amsterdam zijn gegaan voor de wedstrijd Nederland-Duitsland. Deze werd pas half 1, Nepaleze tijd, gespeeld. Tijdens de 1e helft van Portugal-Denemarken, konden we al bijna niet meer wakker blijven en hebben toen maar een taxi terug naar ons kasteeltje genomen! (Achteraf wederom niks gemist)

Donderdag een scooter gehuurd en naar Sarangkot gereden, waar vandaan je ook weer een prachtig uitzicht hebt op Pokhara en de bergen. Ook is dit het beginpunt voor het paragliden. Wederom weer genoeg te zien en beleven en heerlijk van alles, en het weer bij elkaar zijn ;), genoten.
Bij het hotel weer in de regen gezwommen en nog eens een blik geworpen op de bergen achter ons waar we eerder deze dag nog naar het dal stonden te kijken.
's Avonds weer naar Lakeside gegaan voor de avondmaaltijd en wederom heerlijk gegeten.
Omdat het, voor Nepaleze begrippen, laat geworden was (tussen 10 en 11uur), duurde het even voordat we een taxi hadden bemachtigd. Nadat we een prijs hadden genoemd (welke we eerder voor dit zelfde ritje hadden betaald) en geen respons kregen, gingen wij er vanuit dat het wel goed was.. Nooit doen! Toen we boven aankwamen bij het hotel vroeg meneertje ineens het dubbelle!! Een lange discussie volgde, welke uit elke keer dezelfde woordjes van zijn kant bestond. Omdat, voornamelijk ik, er op een gegeven moment helemaal klaar mee was, hebben we hem toch maar zijn gevraagde tarief gegeven, maar wel op een manier dat voor hem goed duidelijk was, dat we het er niet mee eens waren..

Reacties

Reacties

Baukje

Genietsje, dast no geselskip hast, as net dan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active