tetontour.reismee.nl

Lazy, rainy days in Koh Kong

Om 7uur stond de pick-up dinsdagochtend gepland, dus zorgen dat je er staat! En deze keer was hij wel op tijd.

Met een minibusje werden we naar het busstation gebracht. Daar overgestapt in een touringcar richting Koh Kong/Bangkok. En als je nu denkt dat het vandaag allemaal wel op tijd ging: in de bus hebben we een uur zitten wachten voordat we eindelijk vertrokken! Waarop? Geen idee!
Ook de drie Engelse meiden zaten in deze bus, zij gingen door naar Bangkok. Voordat we elkaar leerden kennen op Koh Rong hadden we het busticket geboekt en het had zo moeten zijn: ik zat ook nog naast één van de drie!
Tijdens deze rit ook alweer in contact gekomen met een andere reiziger. Gijs uit Amsterdam, die net als mij naar grensplaats Koh Kong ging.
Samen hebben we een tuktuk gedeeld van de busstop naar het centrum van dit kleine dorpje. Bij het zien van mijn hotel, die ik vooraf dus al geboekt had, besloot Gijs hier ook maar een kamer te boeken. Ondanks dat het zonnetje er weer bij was, heb ik de rest van de (reis)dag niet veel gedaan. Beetje rondhangen in het restaurant, voetjes in het zwembad (die dus ook bij het hotel zit), bijkomen van alle adrenaline-kicks van de afgelopen dagen, blogs typen en uiteindelijk nog een blokje door Koh Kong gelopen ..waar je ook echt voor de rust moet komen en niet voor de actie..
Tijdens het avondeten, samen met mijn nieuwe reisgenoot, een beetje een plan gemaakt voor de komende dagen, want samen dingen ondernemen is altijd leuker (èn goedkoper) dan alleen!
Ik ben 's avonds vroeg naar mijn kamer gegaan en de rust had ik hard nodig want al snel lag ik horizontaal met de oogjes toe.

De volgende ochtend hadden we om 9uur in het restaurant afgesproken. Dan konden we nog even ontbijten en daarna zou het volgens de weervoorspellingen droog zijn. In realiteit kwam het water om 10uur nog steeds uit de lucht en hebben we de planning maar even uitgesteld. Een half uurtje later was het zo goed als droog en zijn we snel een tuktuk ingesprongen die ons naar de TaiTai Waterval bracht. Bijna 18 km in een tuktuk.. Gelukkig was dit over de snelweg en was deze in goede staat! De laatste 2 km. moesten we te voet afleggen en deze wandeling was een echte, onvervalste junglewalk! Gewapend met bamboestokken, die we uiteindelijk gelukkig alleen als extra houvast gebruikt hebben om de gladde rotsen en paden te trotseren en niet om junglebewoners (zoals spinnen en slangen..) weg te jagen!
Uiteindelijk kwamen we uit op een rots welke een prachtig uitzicht over de waterval gaf. Hier hebben we even genoten van de rust en dit natuurschoon. Daarna nam de tuktukdriver ons nog een stukje verder mee de jungle in. En een minuut later stonden we middenin het water aan het begin van de waterval.
Dezelfde jungletocht weer terug gelopen en terug in het hotel een verfrissende duik in het zwembad(je) genomen. De rest van de dag weer lekker gerelaxed en een plan voor de volgende dag gemaakt: een dagtocht per boot naar Koh Kong Island. Bij navraag bij de receptie bleek deze trip in deze (regen)tijd niet te gaan en was er buiten de waterval en jungletrekkings, die we dus al gedaan hadden, niks anders te beleven. Verplicht maar weer in de relaxmodus en maar even goed bijslapen en bijkomen, want geloof me: backpacken is géén vakantie!!

Donderdag kwam het dus zo slecht nog niet uit dat het weer eens de hele dag regende. Er moesten nog een aantal praktische zaken geregeld worden zoals wasje (laten) draaien, geld wissellen, busticket kopen en alvast een hotel zoeken voor de volgende bestemming. En de rest van de dag kon er weer verder geluierd worden!

Vrijdagochtend (vanochtend dus) weer eem beetje actie! De backpack weer ingepakt, uitgecheckt en op dit moment zit ik te wachten op mijn pick up naar de volgende bestemming..
Op het busticket staat 14.00 uur, bij de receptie zegt de één 12.00uur en een ander 12.30uur.. We zullen zien hoe laat het wordt, ik zit er klaar voor!! En zal jullie in de volgende blog vertellen hoe dit weer afgelopen is..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active