tetontour.reismee.nl

Druk, druk, druk weekend: Ik zoek het hoger op in Koh Chang en de potten en pannen komen uit de kast

Ik zei het jullie!! Ik was goed en wel in de bungalow.. en daar regende het alweer! Opzich nog goed gepland! En ik werd genoeg afgeleid door: de televisie mèt BVN! Lekker het nieuws en het weer van Nederland weer eens kijken.. En misschien heb ik het hier dan zo slecht nog niet?! Het werd me weer duidelijk dat mijn leventje momenteel in ieder geval (bijna) onbezorgd en zorgenloos is en daarom heb ik het toestel maar snel weer uitgezet, hier wil ik nog even van genieten!! ;)

Alweer toevallig was het, dat ik het weekend op een eiland doorbracht, deze wel iets bewoonder dan de vorige keer! Koh Chang is het op één na grootste eiland van Thailand.
Het eerste wat ik hier zaterdagochtend hoorde na het ontwaken was: het gekletter van de regen! Ik laat mij hierdoor nog steeds niet uit het veld slaan! En ik had ook alweer een paar dagen stil gezeten, ondanks dat ik dat ook wel even lekker vond en zo ook nog een beetje kon uitzieken ..buiten dat ik weer eens snotverkouden was, was ik vorige week, tijdens mijn activiteiten in Sihanoukville, ook grieperig en koortsig. Maar alles moet doorgaan, want we zijn er nu nog!! Wat ik al zei: backpacken is geen vakantie! Het is onder alle omstandigheden genieten en blijven genieten! ;)..
Maar Tet werd weer een beetje onrustig, de adrenaline was uitgewerkt! Thailand en in dit geval Koh Chang zou deze wens vast en zeker kunnen vervullen..

Geen gek ongedierte, maar een zwarte kat kwam later op deze ochtend mijn bungalow binnenwandelen en ik kreeg deze vlooienbaal er maar moeilijk weer uit. Uiteindelijk is de kater uit zichzelf weg gegaan ..maar wat zeggen ze ook alweer over een zwarte kat die op je pad komt: dat voorspelt weinig goeds toch?! Gelukkig heb ik het geluk van mijn naam nog ;)..

Ik hoefde niet heel ver te zoeken voor een nieuwe portie adrenaline: een paar kilometer van waar ik verbleef ligt het Tree Top Adventure Park! Een hoogteparcours door de jungle van platform naar platform, van boom naar boom..
Voor een euro extra ging één van de kliminstructeurs me voor om tijdens het klimmen (actie)foto's te maken. Ik hoop alleen wel dat deze man voor het geld een goeie douchegel en deo koopt.. Oei joei joei, wat een stank!! Gelukkig had ik het druk met andere, beter gezegd: mijn eigen dingen en werd daardoor genoeg afgeleid van de geur. Maarrr hij heeft zijn werk goed gedaan en genoeg foto's gemaakt om jullie te laten zien wat ik deze middag gedaan heb. Ik ben natuurlijk druk en zeer geconcentreerd bezig, dus niet op alle foto's sta ik even fotogeniek ..nu ben ik dat sowieso al niet echt..

Het eerste parcours begon makkelijk en geleidelijk aan ging ik steeds iets hoger de bomen in, tot zo'n 8 meter. Afwisselend over bewegende plateaus, wiebelende touwbruggen en onstabiele trappetjes. Slingerend, schommelend en wankelend baande ik mijn weg op hoogte door de jungle met ondertussen mooie uitzichten over het eiland, de kust en de zee. Maar wat het echt maakte waren de apen die af en toe voorbij kwamen slingeren en even lieten zien hoe het echt moet!
Het einde van dit eerste deel kwam uit in de boomhut, waar we een kleine drinkpauze hadden, want het was hard werken. En na een aantal regenbuitjes in de ochtend is het de rest van de dag droog en mooi weer gebleven en met deze bezigheid was dat zweten!!
Het tweede parcours was iets hoger.. 20 meter ging ik (letterlijk) de boom in! Daarna over de 'Sky Walk' loopbrug en met een 150m. lange zip line bereikte ik het volgende platform. Na nog een aantal kortere zip lines stond ik weer 'met beide beentjes op de grond' en om het parcours af te maken mocht ik weer de boom in! Hierna volgden nog de 'Giant Tarzan Swing' (type: spring maar van het plateau, geen idee waar naartoe -je ziet alleen maar bomen onder je- en zie maar wat er gebuerd..) het 'Flying Skateboard' en de 'Air Bike'!
Tijdens dit klimmen en klauteren helemaal lek gestoken door de muggen, maar dat merkte ik pas toen de adrenaline uitgewerkt was..
En wat een heerlijk gevoel dat je voor de ontspanning na deze inspannende activiteit zeker de helft minder kwijt bent voor een (welverdiende) massage! En daardoor lig je nog lekkerder op de massagetafel!! Bovendien was het ook alweer een poosje geleden, één week zo even uit mijn hoofd.. 'Ik neem het er nog even van, zolang het nog kan', momenteel toch wel één van mijn favoriete uitspraken!..

Zondag: rustdag?! Het backpacken kent geen weekend of vrije dagen!
De dag begon ook weer net als de voorgaande: bij het ontwaken om 7uur hoorde ik regen.. Heit zou wel zeggen: ,,It is mar ien soarte waar: Slieperswaar (slaapweer)'' En af en toe wil ik nog wel eens naar mijn ouders luisteren, dus ik heb me nog maar een keer omgedraaid!
Toen ik een uurtje later mijn bed uit was en de deur opende van de bungalow was hij er weer: de zwarte kat. Degene die mij wat beter kennen, weten dat ik weinig van katten moet hebben en wat ik ook deed ..beter gezegd: juist niet deed en geen aandacht geven.. hij bleef maar bij me. En vandaag was hij niet alleen, hij had een dood vogeltje voor me meegenomen! Ik heb het toch maar even opgezocht en een zwarte kat die je huis binnenkomt staat voor: Geluk en succes zal je ten deel vallen. Ik heb hem toen maar laten zitten! ;D

Dat ik de geur van een stal rook, had ik goed. Niet met paarden, maar met olifanten! Ondanks dat ik in Nepal ook al een 'Elephant Walk' gedaan had, moest ik dit hier ook doen. Ten eerste omdat ik nu in het land van de olifant ben. En ten tweede Koh Chang betekend ook nog eens olifanteneiland! Ik had geen excuses meer: Het moest! ;)
Dit avontuur begon met een uurtje door de jungle banjeren op de rug van deze 'gentle giant'! Bij terugkomst in het olifantenkamp kreeg ik een show van twee kleine 2-jarige olifantjes waarin ze hun kunstjes toonden en lieten zien dat het ook nog eens slimme beesten zijn. Daarna mocht ik deze twee 'kleintjes' wassen en ging ik met ze in de zee zwemmen!! Wauw, wat was dat een geweldige belevenis!
Begin van de middag was ik weer terug bij de bungalow en eerst maar onder de douche gestapt, want zelf was ik er niet schoner op geworden. Daarna had ik nog even tijd om bij een aantal winkeltjes met kleding, zwemspullen en souvernirs langs te gaan ..ben al 2 bikini's rijker.. voordat ik opgehaald werd voor het volgende op mijn programma.
Om 3uur stond ik aan het fornuis mijn eerste Thaise gerechten in elkaar te draaien..

Diverse gerechten en technieken uit de Thaise keuken werden me geleerd. Als voorafje Spring Rolls, als hoofdgerecht Pad Thai, Tom Kha en Green curry en als toetje banaan in kokosmelk. Alles van begin tot einde zelfgemaakt, niks geen zakjes of poedertjes, maar alles met verse ingrediënten. Allemaal heerlijke gerechten (op het laatste na dan..) En ik vond het na al die weken bediend te worden, ook wel weer eens lekker om zelf te kokkerellen en het daarna ook nog zelf op eten was helemaal een feestje!
Het bananentoetje heb ik trouwens aan het vrouwtje van de receptie gegeven.

's Avonds was het alweer tijd om de backpack in te pakken en na zo'n drukke dag was een massage wel weer verdiend! ..het kan nu nog ;)..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active