tetontour.reismee.nl

En.. Actie!!

Maandagochtend ging de wekker om 7uur. Om 8uur in de taxi (laadbak) naar de 'haven' waar om 9.30 de boot vertrok. Aan de overkant weer in een laadbak gestapt en richting het restaurant, waar ik een paar dagen eerder het ticket om moest wisselen. Hier tot 11.30 gewacht om vervolgens in dezelfde laadbak te stappen en terug gereden worden naar de haven.. tja, logisch?!

Om 11.45 reed daar een grote touringcar voor die richting Bangkok ging.

Na een bijna non-stop reis arriveerde ik om 18.00 uur middenin het centrum van deze 'big and bustling city'.
Bagage verzameld en op zoek naar een taxi. Opzich niet moeilijk in zo'n grote stad, maar geen enkele taxichauffeur wilde mij meenemen. Want waar ik heen moest, lag aan de andere kant en ver buiten het centrum, en ze daarvoor dwars door de spits moesten. Kost natuurlijk tijd EN geld..!
Het beste alternatief was een scooter.. Met de backpack achterop, tas voorop en m'n kussen er ook nog ergens tussen, achterop de scooter (gelukkig kreeg ik hier wel een helm op!).. Nu had ik dit al een aantal keer vaker gedaan, maar ik bevond me nu in een wereldstad! En ik wist dat dit niet een kort ritje zou worden. Maar ja, je moet wat!
Een dik half uur rijden. Eerst kris, kras slalommend door de spits: tussen auto's, bussen, tuktuks en andere scooters door. Het enigste wat ik hier kon denken was: 'denk om je knieën Tet!'. We lieten de spits achter ons en kwamen in de buitenwijken van Bangkok. Links af, rechts af, links af, nog maar eens links en op het laatst verlieten we ook de hoofdweg en gingen we over op de kenmerkende weggetjes van hier: betonnenpaden boven, erg ranzige en vervuilde, slootjes. Rechtdoor was dit nog wel oké, maar er zaten ook nog eens een paar bochten in en inmiddels was het pikkenacht en straatverlichting kennen ze hier niet ;) Gelukkig zag ik de volgende ochtend pas dat de weg hier en daar ook niet meer helemaal recht stond..
Maar ik had het overleefd en was op de plaats van bestemming! Bij de familie Sor. Vorapin.

Deze laatste week heb ik gepland om het luie zweet er uit te werken.. Of om winterfit terug te komen.. Of om straks in Nederland veilig over straat te kunnen.. En misschien wordt het wel m'n nieuwe hobby/sport, nu ik niet meer voetbal.. En om natuurlijk weer goed voor de dag te komen in mijn nieuw aangeschafte zwemkledij!!
In elk geval, en vooral voor mijn gemoedstoestand, moest er weer wat gebeuren!! Tijd voor actie!!

Meer actie!! Èchte actie!! Want ik wil nu niet oneerbiedig overkomen: actie zat er wel in de afgelopen weken. Maar ik realiseerde me dat ik al 8 à 9 weken niks meer aan sport gedaan had! ..een beetje sport- en actieverslaafd ben ik toch wel.. Maar ook daarvoor ben je in Azië en Thailand op de juiste plaats.
Ik bevind mij in een echte: Thaibox gym voor een weekcursus Muay Thai, de nummer 1 sport van Thailand.

Hier werd ik voorgesteld aan 'màmà' die voor ons zorgt door elke dag 2, voedzame en krachtige, maaltijden op tafel te zetten. De 2 trainers. En de 4 andere 'students': 2 Italiaanse jonges, een Chileen en een Chinees, zij zitten hier allemaal al een poosje en hebben me alvast op het één en ander voorbereid. De rest van de avond heb ik nog maar goed van mijn rust en lichaam in, toen nog, zorgeloze en gave staat genoten! En vroeg naar bed!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active