tetontour.reismee.nl

Guess who's back..?!

Lieve familie, vrienden, bekenden, nieuwsgierigen en geintereseerden,

Tetontour is terug van weggeweest!
Nu ik de kop en deze voorgaande regel terug lees klopt er al niks van: want ik ben sinds de winter van 2010 eens een poosjeniet weg geweest en ben nu juist wel weer weg!
Afin, hierbij de doorstart van mijn blog!

Met name mijn grootste fan en inmiddels erelid: beppe Siets, miste vorig seizoen mijn (bijna wekelijkse) portie leesvoer. Daarnaast is het erg leuk om zelf alle belevenissen nog weer eens terug te lezen! Herinneringen voor later maak je nu.. Maar aangezien ik me de afgelopen jaren overladen heb met zoveel (kostbare) herinneringen ontgaan er nog wel eens een paar van deze grote en kleine schatten. En dan is dit de ideale manier om alles te archieveren :D

Ik zal jullie in vogelvlucht een update geven sinds mijn laatste blog;
Nadat ik begin oktober 2012 terug kwam uit Azië stond ik nog geen maand later alweer op de ski’s (en het snowboard) op de Kitzsteinhorn voor mijn Landes 1 (de 1e van twee modules waaruit de vervolgopleiding na Anwärter bestaat). In November had ik deze deels gehaald (snowboardonderdeel, theorie en Lehrauftritt). Voor de zogenoemde Gelände afdalingen had ik de herkansing later in het seizoen nodig. Maar ook dit papiertje heb ik inmiddels ‘in the pocket’!
Zoals al gezegd: vorig winterseizoen, waarin ik van half December tot half April (af en toe non-stop) gewerkt heb, geen blog bijgehouden. Afgezien van een aantal privé-lessen aan volwassenen heb ik alleen kindergroepen les gegeven.

De zomer van 2013 heb ik even pas op de plaats gemaakt; Na thuiskomst had ik binnen 2 maanden een sollicitatie met positieve afloop. Op het hoofdkantoor van één van Nederlands grootste winkelketens, gevestigd in Noord-Holland, heb ik menig telefoontje of email beantwoord. Daarvoor twee keer verhuisd en tijdelijk gebivakkeerd in Purmerend en Lelystad (toch nog een beetje rongereisd ;P).
Samen met partner in crime: Pytsje, serieuze plannen gehad om dit seizoen elders les te gaan geven en wel in: Japan. Helaas kon dat organisatorisch en deels financieel niet doorgaan.. Kaprun is een goed alternatief ;P

Ook ben ik in het najaar van voirg jaar nog begonnen met de HBO-module ‘klinische psychologie’.

Ik heb dus niet stil gezeten en ben momenteel ook weer volledig ‘on the move’.

Ik heb weer genoten van alle afspraakjes, ontmoetingen en avondjes (uit), in de weken voor mijn vertrek, om iedereen nog even gedag te zeggen!
Donderdag 30 januari om 6uur heb ik de deur bij Action (voorlopig..) dicht getrokken. Donderdagavond zelf voor Wie is de mol? gaan zitten en memmie de was laten draaien en vrijdag lag alles netjes gewassen en gestreken op m'n bed, bij deze: nog bedankt mem! ;)
Vrijdagochtend nog even wat frisse boslucht opgesnoven tijdens m'n 'morningrun', langs de fysio om nog één en ander recht te laten zetten, de laatste boodschapjes (lees: chocolade vlokken, appelstroop en stroopwafelsinslaan) En daarna mochten eindelijk de koffer en mijn skispullen weer van zolder! De koffer zat ook dit jaar binnen no-time weer (over)vol.
Broodjes smeren, het galgenmaal en de laatste uurtjes (nacht)rust gepakt. De bikini bijna vergeten! Die nog snel bij in de koffer gepropt en rond half 11 gaf het navigatiesysteem aan dat ik over een kleine 10 uurtjes in Piesendorf zou arriveren...

Na verder een goede reis, was ik nog geen half uur de Oostenrijkse grens gepasseerd en..: *Flits*
Grrr..!!! Ik reed rond de 20km te hard.. L Schade! De daarop volgende tankbeurt was een stuk leuker, dit jaar scheelt dat zo’n 15euro per tankbeurt! Nog een paar keer tanken en met die besparing is de bekeuring weer betaald ;p
Een kleine 12uur na vertrek uit Nederland kwam ik op de eindbestemming aan. Piesendorf, een dorpje net buiten kaprun, welke vanaf nu mijn thuisbasis in Oostenrijk is.
Omdat er een hele nachtrust overgeslagen was, ben ik deze eerst maar even gaan terugwinnen.
Eind van de middag de oude vertrouwde gele jas en skipas opgehaald bij de skischool en ’s avonds vroeg naar bed gegaan. Arbeit gaat nog even door: zondag werd ik meteen op Sammelplatz verwacht.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active