tetontour.reismee.nl

Faodail; Schots voor 'A Lucky find' ofwel 'een gelukkige vondst'

Onderweg kom je soms van die woorden tegen, die je op de een of andere manier raken.. Dat gebeurde mij dus met 'faodail'. Of zoals in het Engels -ook al zo'n woord naar m'n hart- 'serendipity' (misschien bekend door de gelijknamige film). In het Nederlands: serendipiteit. Ai, iets minder mooi.. En een woord dat we -wellicht daardoor..- niet veel gebruiken. De betekenis is dan wel weer hartverwarmend: het omschrijft een toevallige vondst van iets -moois en goeds- terwijl je er eigenlijk niet naar op zoek was.
En dat is wat er dus een beetje gebeurde met ‘Tetontour’. Tijdens de voorjaarsschoonmaak kwam ik mijn blog weer tegen en daar lag een BEHOORLIJKE laag stof op.

Maar goed nieuws: Ik leef nog!
Nog beter nieuws: Ik reis nog (inmiddels alweer bijna 3 weken onderweg)
En het beste nieuws: Ik ga weer schrijven over mijn belevenissen!!

2/4/2014 was mijn laatste blog en sindsdien heb ik NIET stil gezeten, integendeel. Een beetje egoïstisch ben ik wel geweest en heb dus niet alles meer gedeeld.
Vorig jaar rond deze tijd beloofde ik nog menigeen dat ik weer zou gaan bloggen en welgeteld is er geen één blog verschenen.. Dat was op z’n zachtst gezegd: niet netjes!
De toegankelijkheid van internet, was (verwende westerling dat ik ben) ook niet zoals ik gewend was. Dat mag eigenlijk geen excuus zijn.. Maar daardoor dacht ik dus dat ik het allemaal alleen moest doen EN –misschien nog wel erger- ook alleen wel kon. Typisch iets voor mij: onafhankelijk en zelfstandig dat ik ben, maar daar had ik me een beetje -heel erg- in vergist: dat kon ik NIET!
En dat gaan we dit keer dus anders doen!
Een harde, maar wijze les geleerd en ja, dan begin je dus weer te bloggen, want een blog is zoiets als het tegenovergestelde van alleen doen.

Daarnaast ving ik van verschillende kanten op dat jullie graag met me mee reizen en me ook wel een beetje misten. En ik moet eerlijk toegeven: ik jullie ook!!
Ook is het goed voor het onderhouden van m’n moedertaal. Want, werkelijk, het is soms één grote woordenbrij in m’n hoofd door alle talen en na enige tijd in een bepaald land lijkt het alsof je eigen taal de moeilijkste is. Vergeef me dan ook nu al, dat ik zo nu en dan buitenlandse woorden, termen of zinnen er doorheen gooi, maar soms omschrijft een woord of zin in een andere taal iets gewoon beter. (Net als serendipity ;) )

Waar ik op de meeste vlakken bescheiden ben, al schrijvende ben ik dat nog steeds niet :)

Tussen mijn zintuigen en expressie van mijn waarnemingen zit nog steeds niet een heel groot filter. En ‘what I see, is what you get’ en datzelfde geldt voor alle andere zintuigen en waarschijnlijk zie ik zelfs nog meer.. Ik ben dan ook vertrouwensvol dat jij als bezoeker het nuanceringvermogen zal hebben om de in deze blogs verstrekte informatie op de juiste waarde (in) te schatten. En dat jij, de lezer, respectvol en zorgvuldig met deze informatie omgaat. Echter is er geen enkel recht voorbehouden. En mag alles worden verveelvoudigd, opgeslagen, geciteerd of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze. Ondanks dat je voorafgaand geen schriftelijke toestemming van de auteur nodig hebt, zou deze het waarden dat je in dien gevalle bronvermelding toepast. :)


Maar weer even serieus. Ik wil proberen naast amusement ook wat meer educatieve informatie met jullie te delen. Zoals die Engelse woorden en zinnen bijvoorbeeld. Misschien heb je er per ongeluk toevallig nog wat aan ;)

EN laat ook gerust zo nu en dan een (persoonlijk) berichtje of feedback achter. Ik ben namelijk ook heel benieuwd naar jou! Ondanks dat je misschien denkt dat je niks boeiends te vertellen hebt of mee maakt: Het ligt aan MIJ! IK heb een redelijk abnormaal leven ;) Heel bewust en zelf voor gekozen! Maar vaak genoeg vind ik mijn leven en werk ook helemaal niet zo bijzonder of leuk en ‘doe ik ook maar wat’. En misschien was je daar al lang achter.. Maar het is voor mij dan wel een ‘reality check’ dat ik moet blijven waarderen: wat ik doe, zoals ik het doe en dat ik het KAN en MAG doen. Al is dat maar een beetje omrommelen :)
Owh, een ticket boeken naar een volgende reisbestemming waar ik weer over kan bloggen, mag natuurlijk ook ;P

Moge inmiddels duidelijk zijn dat ik alweer heel wat kilometers, en avonturen, verder ben, dus: soon more to come! Ik doe alleen nog even geen beloftes over wanneer en de frequentie van posten.

Liefs Tet


Snak je na deze inleiding al naar meer of ben je gewoon -net als ik- rete nieuwsgierig en wil je me op de voet volgen: houd mijn facebook in de gaten of (mocht je dat nog niet gedaan hebben) voer je e-mailadres in (ergens aan de rechterkant hiernaast..) en word -direct- per mail op de hoogte gehouden van mijn imperfecties!

Reacties

Reacties

Lonneke

Hè lieve Tet, wat fijn! Echt je moet schrijver worden! Misschien reisverhalen? Daar kan je ook geld mee verdienen!
Ik kan niet wachten op de volgende en hoop echt dat er mooie dingen op je pad komen en dat gaat gebeuren daar ben ik zeker van! Dikke Knuf

Nathalie

Lieve Tet,

Ook ik lees graag met je mee! Je schrijft heerlijk en onze levens lijken op het moment niet echt op elkaar (getrouwd, 2 kids en net gister een huis gekocht ??), maar door jou verhalen ga ik ook een stukje met je mee..
Geniet en voorzichtig! Xxx

Klaas van der Wal

Hallo Tetje,

Goed om weer van je te horen. Kijk uit naar een vervolg.

De allerbeste groeten,
Klaas

Baukje

Gesellich dast wer online binst en we wer wat mei libje kinne!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active